نمایشگاه محصولات غذایی گلفود دوبی

شرح: 

نمایشگاه گلفود دبی یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه‌ی محصولات غذایی و به ویژه صنعت هتل‌داری در جهان محسوب می‌شود که در کشور امارات متحده عربی، مرکز تجارت جهانی دبی برپا می‌شود. برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ ، قدمت آن را به ۲۲ سال خواهد رساند. نمایشگاهی که هر ساله صدها نوع از انواع محصولات و فرآورده‌های غذایی و انواع نوشیدنی‌ها از مناطق مختلف جهان را در یک مکان متمرکز می‌سازد، جایی که در آن طعم‌های بین‌المللی به بازارهای جهانی معرفی می‌شوند.

این رویداد بزرگ به عنوان اصلی‌ترین پایگاه توسعه‌ی تجارت شرکت‌های غذایی جهان به حساب می‌آید چرا که این نمایشگاه با سابقه درخشان در میان تجار و صادر کنندگان، این فرصت را فراهم می‌آورد تا بتوانند بازارهای آسیای میانه، شمال آسیا و آفریقا را مجذوب خود نمایند چرا که حضور بازدیدکنندگان و خریداران از ۱۵۰  کشور، نشان‌دهنده برنامه ریزی دست اندرکاران این صنعت، برای توسعه روابط و تجارت خود از طریق این رویداد در سطح بین المللی می‌باشد.
نامزدی و انتخاب شدن دوبی به عنوان مرکز نمایشگاهی اکسپو ۲۰۲۰ باعث شده تا این شهر تا چندین سال آینده همچنان کانون توجه تجارت بین الملل و محل برگزاری بزرگترین و مهمترین رویدادها، سمینارها و کنفرانس‌های جهانی باشد. به دلیل اهمیت این نمایشگاه در منطقه برای صادرات، تعدادی زیادی از وزیران کشاورزی و اقتصاد کشورهای مختلف در این نمایشگاه شرکت می‌کنند تا نمایندگان کشور خود را در این بازار جهانی همراهی کنند که می‌توان به کشورهایی چون: ایران – افغانستان – ترکیهاندونزی – امریکا – انگلیس – استرالیا – بحرین و بسیاری از کشورهای دیگر اشاره کرد.

از سال ۲۰۱۴ بخش مواد اولیه و ماشین‌آلات غذایی که جزئی از نمایشگاه گلفود بودند، جدا شده و در قالب نمایشگاه تخصصی "ترکیبات مواد اولیه و ماشین‌آلات پروسسینگ و بسته بندی گلفود"  برگزار خواهد می‌شود.
با افزایش فضای نمایشگاهی گلفود، رشد درخواستهای روز افزون شرکت‌های مواد غذایی برای رزرو غرفه، رشد قراردادهای منعقد شده با خریداران جدید در گلفود، عدم وجود زمان کافی برای بازدیدکنندگان جهت انجام مذاکرات لازم با غرفه‌داران و برگزاری کنفرانس‌های جهانی سالیانه، همگی منجر به تصمیم‌گیری مدیران مرکز تجارت جهانی دوبی شد تا مدت برگزاری نمایشگاه گلفود  را از ۴ روز به ۵ روز تغییر دهند.

بخش جوایز گلفود دبی

هر ساله هزاران نوع از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها و خدمات مختلف غذایی در نمایشگاه معرفی می‌شوند جائیکه یکی از پرآوازه‌ترین مراسم جهت اعطای جوایز برای شرکت‌کنندگان و شرکت‌های تولید‌کننده غذاها و نوشیدنی‌های جدید و استثنایی است.
هر سال مصادف با روز برگزاری نمایشگاه طی مراسمی که توسط مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار و اداره می‌شود و هیأتی متشکل از داوران بین‌المللی نوآوریهای بیش از ۲۵۰ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف را داوری کرده و از میان آنها بهترین محصولات ارائه شده انتخاب و به نفرات برتر و برگزیده این بخش جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

سالن تجهیزات آشپزخانه‌ای در گلفود دوبی

بیش از ۱۳۰۰ سرآشپز جوان از نقاط و مناطق مختلف جهان در این قسمت هنرها و مهارت‌های آشپزی خود را در پخت غذاهای معمول و عادی گرفته تا غذاهای مجلسی و رنگارنگ به چالش می‌گیرند تا بتوانند سرآشپزی قابل و مشهور در آینده شوند.
از هر کدام از رقابتهای این بخش تحت عنوان " کلاس" یاد می‌شود که هدف هر یک از این کلاس‌ها تست و مقایسه توانایی‌ها و مهارت‌های تک‌تک شرکت‌کنندگان از مراحل اولیه آماده‌سازی تا مرحله‌ی نهایی پخت و ارائه‌ی ماحصل هر کدام از شرکت‌کنندگان می‌باشد. شرکت‌کنندگان توسط ۲۵  نفر از خبرگان بنام و مشهور که توسط انجمن سرآشپزان (WACS) اداره و مدیریت می‌شوند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا این رقابت‌ها با رعایت بالاترین استاندارهای روز برگزار شوند.

تعهد مرکز تجارت جهانی دوبی به نوآوریهای مداوم در اجرای نمایشگاهی، فراهم نمودن امکانات حرفه ای نمایشگاهی برای غرفه داران و جذب و هدایت خریداران بین المللی، باعث رشد سریع ارتباطات بازرگانی میان خریداران و فروشندگان و همچنین منجر به ایجاد همکاریهای مشترک میان شرکتهای بین المللی شده است که در نهایت رضایت شرکت کنندگان و بازدید کنندگان را به همراه داشته است. شناسایی و دسته بندی نمودن خریداران عمده منطقه کشورهای خاورمیانه، حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا و متعاقباً دعوت رسمی از آنها، پتانسیل قوی را برای شرکت کنندگان این نمایشگاه ایجاد می‌کند.

نام انگلیسی: 
Gulfood
زمینه نمایشگاه: 
محل برگزاری: 
دبی

افزودن دیدگاه جدید