نمایشگاه طلا و جواهر و ساعت استانبول

شرح: 

نمایشگاه طلا و جواهر و ساعت استانبول که سالانه دو بار، در ماه‌های مارس و اکتبر، برگزار می‌شود، با ارائه فرصت‌های تجاری و شبکه‌ای‌ منحصر به فرد به حرفه‌ای‌های این صنعت، از اروپای شرقی تا آسیای نزدیک، روسیه تا شمال آفریقا، از کشورهای مشترک‌المنافع تا خاورمیانه، به عنوان نمایشگاه پیشرو در بخش صنعت طلا و جواهر شناخته می‌شود. این نمایشگاه، با سی سال سابقه، نقش بزرگی را در ایجاد ارتباطات تجاری جدید و همچنین توسعه بازار محصولات جدید شرکت‌ها ایفا می‌کند. در این نمایشگاه می‌توان با آخرین نوآوری‌ها در ماشین آلات، مواد، محصولات  و مجموعه‌های طلا، الماس، نقره، سنگ‌های قیمتی، مروارید، ساعت‌های گرانقیمت و ... آشنا شد.
بیش از ۱۲۰۰ تولیدکننده محلی و برون مرزی، طراح طلا و جواهر، عمده فروش‌ و خرده فروش، از ۲۵ کشور دنیا، از جمله، چین، هند، روسیه، ایتالیا و ...، هر ساله در این نمایشگاه گردهم می‌آیند و مجموعه‌های بی نظیر خود را به نمایش می‌گذارند. از میان کشورهای بازدیدکننده نیز، بیشترین سهم متعلق به ترکیه، روسیه، ایران، یونان و عراق می‌باشد.
تولیدکنندگان ترکیه‌ای طی سال‌های اخیر به جای تولید انبوه، مجدداً به طراحی جواهرات فاخر روی آورده‌اند و موفقیت خود را مدیون ۵ هزار سال میراث تاریخی و فرهنگی آناتولی هستند.
ترکیه با قرار گرفتن در بین پنج کشور برتر صنعت طلا و جواهر، چه از لحاظ  تولید و مصرف و چه از لحاظ واردات و صادرات، از جمله پیشگامان این صنعت به شمار می‌رود و هر ساله دو میلیارد دلار طلا و جواهر صادر می‌کند.  بنابر گفته UBM Retaforte ، مؤسس نمایشگاه، صنعت طلا و جواهر این کشور، قصد دارد در طی سه سال آینده، سطح صادرات خود را به پنج میلیارد دلار برساند. لازم به ذکر است، این کشور با پیشرفت خیره‌کننده‌ای که در طی ۱۰ سال اخیر در این صنعت تجربه کرده، هم اکنون پس از ایتالیا، دومین کشور بزرگ صادرکننده طلا و جواهر می‌باشد و محصولات خود را به ۱۴۰ کشور دنیا صادرمی‌کند.

نمایشگاه طلا و جواهر استانبول که از حمایت انجمن کارشناسان طلا و جواهر ترکیه و انجمن کارشناسان جواهرات و کانی‌های معدنی گرانبها برخوردار است، مهم ترین رویداد صنعت طلا و جواهر ترکیه است. ورود به نمایشگاه تنها برای صاحبان مشاغلی که علاوه بر مدارک شناسایی، کارت تجاری معتبر و یا مدرکی مشابه جهت اثبات اشتغال در این حرفه، ارائه می‌کنند آزاد می‌باشد. ورود افراد زیر ۱۵ سال نیز به این نمایشگاه ممنوع است.
علاوه بر تمامی موارد یاد شده، مزیت دیگری که این نمایشگاه، همانند دیگر رویدادهای مرکز CNR، از آن برخوردار است، فاصله بسیار نزدیک آن با فرودگاه بین‌المللی آتاتورک (۲ دقیقه از نزدیک‌‌ترین سالن) بوده که روزانه به تمامی پایتخت‌های اروپایی پرواز دارد.

نام انگلیسی: 
Istanbul Jewelry Show
زمینه نمایشگاه: 
محل برگزاری: 
استانبول

افزودن دیدگاه جدید