شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

متن: 

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به عنوان بزرگترین ایرلاین کشور ترکیه، اصلی‌ترین پیمانکار ترانزیت ورود و خروج مسافران هوایی از این کشور است که در فرودگاه آتاتورک مستقر و پروازهایی به بیش از ۲۰۰ فرودگاه بین‌المللی در جهان برقرار می‌کند.

 

ترکیش ایرلاینز

بهترین فصل سفر به استانبول

هواپیمایی ترکیش با داشتن ۲۴۷ مسیر پروازی چهارمین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ مسیرهای پروازی به شمار می‌رود.
در ادامه به معرفی مختصر ترکیش‌ایرلاین می‌پردازیم.

 

کابین‌ها در ترکیش ایرلاینز

سه نوع صندلی کلاس Business، کلاس Comfort و کلاس Economy در پروازهای این شرکت ارائه می‌شود.

کابین کلاس اکونومی

در کلاس "اکونومی" فضایی بین ۳۱-۳۲ اینچ (معادل ۷۸ سانتی‌متر) به مسافر ارائه می‌شود که شامل پشتی صندلی ۱۵ سانتیمتری و فضای استراحتی جهت قرارگرقتن پا می‌باشد.
همچنین براساس نوع هواپیما سیستمی دیجیتال شامل ال سی‌دی، Mp3 player، رادیو و ... می‌باشد، که مسافران ‌پروازهای بین‌المللی می‌توانند از بین شمار زیادی از برنامه‌ها، فیلم‌ها و موسیقی ملل، بر حسب علاقه خود، دست به انتخاب بزنند.

 

کابین کلاس اکونومی در ترکیش ایرلاینز

تفاوت بلیت‌های چارتر با سیستمی

 

در زمینه پذیرایی نیز، این شرکت مجموعه‌ای از غذاهای ملل و سنتی ترکیه (سرد و گرم)، را در وعده‌های مختلف صبحانه، ناهار و شام، بسته به زمان پرواز ارائه می‌دهد.
ترکیش ایر جهت رفاه هرچه بیشتر مسافران خود، در پروازهای خارجی، خدمات گسترده‌ای را در زمینه "غذاهای ویژه" ازجمله رژیمی، غذاهای مورد تأیید مذاهب مختلف و ... ارائه می‌دهد.

 

کابین کلاس Comfort

کلاس "Comfort" یا راحت این شرکت در هواپیماهای B777-300 دارای فضایی با ابعاد ۴۶ اینچ (معادل ۱۱۶ سانتیمتر) در ۱۹.۵ اینچ (معادل ۵۰ سانتیمتر) و در سه ردیف (۲-۳-۲) می‌باشد. از دیگر امکانات این کلاس پروازی می‌توان به مانیتورهای شخصی ۱۰.۶ اینچی، چراغ مطالعه مخصوص هر صندلی و ... می‌باشد. رستوران بیزینس کلاس با ارائه غذاهای سرد و در ظروف چینی و به همراه دسر، میوه و متخلفات دیگر سرو می‌شود.

 

کلاس کامفروت در ترکیش ایرلاینز

دیدنی‌های استانبول

 

کابین کلاس بیزینس

کلاس "بیزینس" با ارائه صندلی‌هایی به طول ۷۵ اینچ (معادل ۱۸۸ سانتیمتر)، با امکان خواباندن کامل صندلی، چراغ مطالعه، میز مرکزی با دارا بودن قابلیت جابه‌جایی و... به همراه خدمات یک رستوران واقعی در زمینه پذیرایی، بالاترین سطح کلاسی این شرکت به شمار می‌رود.

 

کلاس بیزینس در ترکیش ایرلاینز

راه‌های سفر به ترکیه

 

وزن بار مجاز ترکیش ایرلاین

همانطور که در مورد سایر ایرلاین‌ها نیز ذکر شده است، میزان بار مجاز برای جابجایی به نوع بلیط شما و مبدا و مقصد سفر شما بستگی دارد. پس بهتر است قبل از خرید بلیط نسبت به شرایط دقیق میزان بار مجاز اطلاع یابید. در حال حاضر(آذر ۹۳) میزان بار مجاز پروازهای بین‌المللی ترکیش ایرلاینز برای بیشتر مقاصد به صورت زیر است:

 

بار مجاز ترکیش ایرلاینز

وزن بار مجاز ترکیش ایرلاین

 


کلاس بیزینس ترکیش ایرلاینز: ۳۰ کیلوگرم
کلاس کامفورت ترکیش ایرلاینز: ۲۰ کیلوگرم
کلاس اقتصادی ترکیش ایرلاینز: ۲۰ کیلوگرم


بار مجاز برای نوزاد (تا دو سال) ده کیلوگرم به همراه یک کریر جمع‌شدنی است.
برای برخی دیگر از کشورها (همچون آمریکا، کانادا، کشورهای آمریکای جنوبی و برخی مقاصد آفریقا) شرایط دیگری در نظر گرفته شده است که در صفحه مربوط به آن مطالعه بفرمایید.
 

ناوگان ترکیش ایرلاین

در حال حاضر (آذر ۹۳) این شرکت به  ۲۵۱ مقصد از ۱۰۵ کشور جهان در چهار قاره پرواز دارد که بوسیله‌ی ۲۶۲ هواپیمای مسافربری و ۹ هواپیمای باری صورت می‌پذیرد.

 

ایرباس ترکیش ایرلاینز

نحوه خرید بلیت سیستمی

 

اجسام ممنوع برای حمل در ترکیش ایرلاین

برخی اجسام و وسایل در لیست ممنوعه این شرکت قرار دارند که نباید آنها را داخل کیف خود وارد هواپیما کنید:

 

اشیا ممنوع در پرواز ترکیش ایرلاینز

نکات سفر به ترکیه

 

  • کیف‌های دارای زنگ هشدار و امنیتی که دارای باتری لیتیومی هستند یا مواد آتش‌زا دارند.
  • مواد مخصوص آتش‌بازی قابل اشتعال و انفجار
  • انواع گازهای سمی یا غیرسمی، قابل اشتعال یا غیرقابل اشتعال و حتی گازهای مایع مخصوص کمپ و کوه‌نوردی
  • مواد قابل اشتعال به هنگام برخورد با آب یا سایر مایعات و نیز قابل اشتعال به هنگام برخورد با اکسیژن
  • هرگونه مواد سمی و قابل پخش
  • مواد رادیواکتیو
  • موادی که فلزها را میخورند مثل مایع باتری، اسید و جیوه
  • هرگونه جسمی که احتمال آسیب رساندن داشته باشد
  • مواد مغناطیسی
  • لوله‌های پزشکی اکسیژن
  • در پروازهای به مقصد آمریکا نیز هرگز چراغ قوه به همراه نبرید.

 

تاریخچه‌ی ترکیش ایرلاین

۲۰ می ۱۹۳۳ شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه به عنوان یکی از بخش‌های وزارت دفاع این کشور تاسیس شد. در این زمان تنها دو هواپیمای پنج نفره، دو هواپیمای چهار نفره و یک توپولوف ۱۰ نفره همه ناوگان هوایی این دپارتمان را تشکیل می داد.
دو سال بعد این بخش به سازمانی عمومی و تحت نام مدیریت عمومی ایرلاین‌ها بدل گشت تا اینکه در سال ۱۹۳۸ به مجموعه وزارت حمل و نقل این کشور منتقل گردید.

 

خط هوایی ترکیش ایرلاین

ترکیه بزرگترین فرودگاه جهان را در استانبول می‌سازد

 

بعد از دوران جنگ فعالیت‌های این بخش با ایجاد مسیرهای پروازی بیشتر به شهرهایی چون آنکارا، آتن، بیروت، نیکوزیا و ... گسترش یافت.
در سال ۱۹۵۶ دولت ترکیه نام ایرلاین را Turk Hava Yollari (به اختصار THY) تعیین نمود. سپس به اتحادیه جهانی هواپیمایی (IATA) پیوست و یک سال بعد با فروش بخشی از سهام به شرکت بریتیش ایرویز، از خدمات فنی این شرکت بهره برد.

 

هواپیمایی قدیمی ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز اصلی‌ترین خط‌ هوایی سفر به ترکیه

 

وقوع ۷ حادثه مابین سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳ وضعیت این شرکت را در وضع بغرنجی قرار داده بود. تغییر دولت در ۱۹۸۳ و نگاه جدید به این شرکت هواپیمایی سبب تغییرات وسیع و نوسازی ناوگان آن گردید. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم، افتتاح ترمینال جدید در فرودگاه آتاتورک استانبول و عقد قراردادهای همکاری با ایرلاین‌های مطرح جهان، بر وسعت فعالیت‌های این شرکت افزود.در سال ۲۰۰۴ میلادی ۳۶ هواپیمای ایرباس و ۱۵ بوئینگ جدید توسط این شرکت خریداری گردید. سرمایه‌گذاری‌های بعدی نیز به تدریج تزریق گردید تا رشد این شرکت نوپا سریعتر گردد.

 

پروازهای ترکیش ایرلاینز

آنچه باید در سفر به استانبول بدانیم


رشد انفجاری سفر گردشگران به ترکیه کشور نیز ادامه داشت بطوریکه امکانات و ناوگان این شرکت جوابگوی این رشد انفجاری نبود. در اواخر سال ۲۰۱۳ شمار پروازهای این شرکت با افزایش تعداد مسیرهای آن به ۲۴۱ مقصد جهان رشد چشمگیری یافته بطوریکه در چهار سال اخیر از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به عنوان برترین شرکت هواپیمایی اروپا شناخته شده است.

 

نشان ترکیش ایرلاین

 

 

ترکیش ایرلاینز

نحوه خرید بلیت چارتری

قبلا آرم این شرکت با زمینه‌ی سفید و نوشته قرمز بود که در سال ۲۰۱۰ برعکس شد. نوشته‌ی Turkish Airlines و نشان پرنده از مشخصه‌های هواپیماهای متعلق به این شرکت می‌باشند.

 

اسپانسری ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاین هم اکنون شرکت پیش‌فرض ترانسفر تیم‌هایی چون بروسیادورتموند آلمان، المپیک مارسی و استون‌ویلای انگلستان است. این شرکت همچنین اسپانسر ورزشکاران مطرحی چون لیونل مسی، کوبی برایانت و وین رونی بوده و از رقابت‌های جام جهانی والیبال در سال ۲۰۱۰ حمایت مالی نموده است.

 

اسپانسر ترکیش ایرلاینز

فصل حراج لباس در استانبول

جوایز کسب‌شده توسط ترکیش ایرلاین

بهترین ایرلاین اروپا برای چهارسال متوالی از طرف Skytrax، بهترین ایرلاین جنوب اروپا و جایزه بهترین صندلی کلاس اقتصادی جهان در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ از افتخارات این شرکت هواپیمایی هستند.
 

 

حوادث هوایی ترکیش ایرلاین

به‌طور کلی ۱۵ حادثه در تاریخ ترکیش روی داده که در ۱۴ مورد آنها سرنشینان جان خود را از دست داده‌اند.
یکی از مرگبارترین این حوادث، سانحه‌ی هوایی مربوط به این شرکت پرواز شماره  ۹۸۱ بود که طی آن ۳۴۶ نفر جان خود را از دست دادند. از دیگر حوادث مربوط به ترکیش ایرلاین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

پروازهای ترکیش ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

- در ۱۷ فوریه ۱۹۵۹ هواپیمای چارتر هیئت دولت ترکیه که عازم سفر به انگلستان بود، در فرودگاه Gatwick لندن سقوط کرد. در این حادثه اگرچه نخست‌وزیر جان سالم بدر برد ولی ۹ نفر از سرنشینان و ۸ نفر از خدمه پروازی جان خود را از دست دادند.
- ۲۳ سپتامبر ۱۹۶۱ پرواز شماره ۸۳۵ در استان آنکارا سقوط کرد. در این حادثه همه خدمه و مسافران به جز یک نفر (۲۵ مسافر و ۴ خدمه) جان خود را از دست دادند.
- ۸ مارچ ۱۹۶۲ طی حادثه‌ای دیگر ۱۸ نفر یعنی کل سرنشینان جان خود را بر اثر برخورد هواپیما به کوه‌‌های Taurus از دست دادند.
- ۸ ژانویه ۲۰۰۳ هواپیمای عازم دیاربکر با ۸۰ سرنشین سقوط کرد که ۷۵ نفر جان خود را از دست دادند.
- ۲۵ فوریه ۲۰۰۹ نیز هواپیمای عازم آمستردام هلند دچار حادثه گردید که ۹ نفر از ۱۳۵ سرنشین که شامل سه خلبان نیز می‌شد، جان خود را از دست دادند.
 

 

ترکیش ایرلاینز

دیدگاه‌ها

تصویر صنم

سلام در مورد حیوانات چیزی ننوشتید که ایا اجازه ورود حیوان داخل کابین هست یا نه ‌
تصویر ازاد

سلام ايا حيوانات خانگي مانند سگ شيهواهوا رو ميشه داخل كابين برد؟

افزودن دیدگاه جدید